شناسه : 34382
نویسنده : استان زنجان

بنام خدا
هوالحیکم

■حقوق بشر زوار درفته از نوع غربی

فقد آگاهی از نوع، نگاه غرب به حقوق بشر و نبود مطالعات تاریخی و ایضا دینی نسبت به تمدن شرق موجبی برای بی اطلاعی از نظام‌ضد حقوق بشری تا نیم قرن اخیر در آمریکا و بعضا اروپا است و هنوز هم در برخی موارد نقض حقوق سیاه پوستان محسوس است.
رنسانس و انقلاب صنعتی تا حدی نسبت به باز کردن فضا برای زنان نه به جهت رعایت حقوق شهروندی بلکه از جهت انتفاع بهتر از سرمایه با وجود جهش و دگرگونی صنعتی بود. 
صرف نظر از اینکه اعطا برخی حقوق از جمله اجازه کار برای زنان ، حق مالکیت که قبل از آن زن شخصا حق تصرف در اموال خود را چون محجورین نداشته بلکه باید به طریق همسر یا والدین خود نسبت به حقی که ایجاد شده بود در آن تصرف و حق مالی خود را اجرا می‌نمود.
ولی در زمینه به ابتذال کشاندن انسانها به خصوص زنان محسوس و غیر قابل انکار می‌باشد چرا که برخی آزادی های اعطاء شده که یک نظام سرمایه داری و سکولار لازم داشت دقیقا با ادیان در تضاد و تزاحم بود از جمله آن کشف حجاب و برهنگی و ابتذال بنام مدرنیته موجب از بین رفتن فرهنگ و سنت های متداول به ویژه در اروپا گردید.
صرف نظر از موضوع نقض حقوق شهروندی زنان، نقض حقوق سیاه پوستان را نیز داریم.
حقوق شهروندی  عبارت است از :(حقوق بشر) حقوقی که هر فردی به دلیل انسان‌بودن، فارغ از هر حیث دیگر از آن برخوردار است. هدف حقوق بشر، حمایت از افراد و گروه‌هایی است که حقوق و آزادی‌هاشان از سوی دولت‌ها نقض می‌شود و مبنای آن، رضایت افراد صاحب حق است.
متاسفانه به سیاهان در غرب حتی اروپا با نگاه غیر انسانی و همچون بردگان بوده است به گونه ای که تلاش های بسیار مدنی سیاهان از جمله لوتر کینگ  دستاوردهای قانونی در طول این دوره از جنبش حقوق مدنی بوجود آمد از جمله:  لایحه حقوق مدنی ۱۹۶۴ تصویب قانون حقوق مدنی در سال ۱۹۶۴ که هرگونه تبعیض بر اساس «نژاد، رنگ، مذهب، یا اصالت ملی» در امور استخدامی و حضور در اماکن عمومی را ممنوع اعلام می‌کرد، قانون حق رأی در سال ۱۹۶۵ که حق رأی دادن را احیا و محافظت می‌کرد، قانون خدمات مهاجرتی و تابعیت در سال ۱۹۶۵ که به طرز چشمگیری مهاجرت غیر اروپایی‌ها را به آمریکا افزایش داد، و قانون معاملات مسکن منصفانه در سال ۱۹۶۸ که هرگونه تبعیض در معاملات خرید یا اجارهٔ مسکن را ممنوع اعلام می‌کرد.
البته اکنون نیز در برخی از ایالت های آمریکا سیاهان با سفیدها حقوق برابری با وجود این همه قوانین ندارند که شما عزیزان بر همه آنها مستحضرید.
حال نتیجه بحث این است که تمدن غنی ایرانی توسط کوروش عنوان که با فتح بابل، اولین  اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز نامیده میشود و در سالن ورودی سازمان ملل نصب است ، آمده: سیاه و سفید و نژاد و رنگ و دین نمی‌تواند موجبی برای تبعیض گردد و...یعنی حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح که بعد از آن تاریخ نیز مردم متمدن ایرانی(امپراطوری پارس) تا قبل از اسلام همین سبک رفتار بدون تبعیض را بدون لحاظ رنگ و دین و نژاد داشته و جز آموزه های  انسانی و دینی(زرتشت) قلمداد کرده است.
بعد از اسلام نیز نص صریح قرآنی در آیات متعدد در آنچه موجب تفاوت انسان‌هاست فقط تقوا بوده نه رنگ پوست و ثروت و قدرت و... 
سنت نیز یکی از منابع اصلی فقه اسلامی است را داریم بلال حبشی و رفتار حضرت پیامبر ص و اهل بیت و حتی خلفای اهل تسنن با رنگین پوستان و ...در رعایت حقوق بشری برگرفته از دین مبین اسلام حکایت احترام اسلام به انسانها از هر رنگ و نژاد و دین بوده است.
توحش و حقوق ضد بشری غرب که حتی امروز نیز بین سیاه و سفید تفاوت و تبعیض قائل بوده و برخلاف تمدن ایرانی و اسلامی از قرنها پیش که تاکنون نیز غرب سرمایه داری و وحشی  نتوانسته  خود را به یک مرحله قابل قبول برساند در ظاهر خود را متمدن اما در باطن حتی در ساده ترین  ارکان حقوق بشری از جمله فقد تبعیض به جهت رنگ و نژاد و...به مرحله قابل قبول بشری دست نیافته است.
باید پذیرفت نگاه ویژه این گونه نظام ها که تفکرات صهیونیستی نیز در یک قرن گذشته  بر آن مضاعف گردیده است تبعیض ناشی از ایدئولوژی منحوس این نظام های حاکمیتی است و هرگونه رفتار ضد بشری امروزی با ملل دیگر مگر از جنس خود ناشی از این تفکر بوده از جمله با مسلمانان یا مردم‌مظلوم فلسطین وقتی کشور مدعی حقوق بشری در احقاق حقوق شهروندی ملت خود بنا به جهات آمده با تبعیض برخورد می‌کند نباید انتظار داشت ملت  سیاه پوست آفریقایی یا ملل کشورهای دیگر را با ملت خود به ویژه سفید پوست ها از نظر حقوق بشر برابر تلقی نماید.
فرانسه به اصطلاح مهد قانون در بیش از نیم قرن اخیر قانون مدنی در خصوص امکان مالکیت زن در اموال خود را مصوب نمود و ملل متمدن شرق به ویژه مردم متمدن ایران اسلامی نباید در بحث رعایت حقوق شهروندی و بشری مغلوب  غول رسانه ای و جنگ روانی غرب..گردد آنچه آنها بنام حقوق شهروندی می نامند فقط بر روی کاغذ و در ساخت فیلم و سخنرانی های سیاسی و...و در ظاهر قابل مشاهده است اما در باطن آنچه که با ملت خود و مردم مظلوم جهان به ویژه فلسطین با خشونتو جنایت برخورد می‌شود حقیقت دارد نمونه آن حمایت از جنایت های  رژیم غاصب در نسل کشی و جنایات جنگی و برخورد خشن با  دانشجویان و اساتید  آزادی خواه امریکا (به جهت بیداری ملل ) در حمایت از مردم غزه نمونه بارز این روی سکه است.
یکی از این رفتارهای تبعیض آمیز  بنا به نگاه سیاسیون غربی که اقدامات پوتین در جنگ اوکراین در تقابل با نیروهای نظامی اوکراینی را  جنایت جنگی است  اما قتل و عام بیش از ۳۳ هراز و اندی مردم بی دفاع غزه توسط رژیم ساختگی هرگز...

به راستی آمریکا شیطان بزرگ است

📝فتحی

اللهم عجل لولیک الفرج

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.